Konferans Hakkında

Bilmeye olan istek ile başlayan öğrenme, toplumsal yaşamı şekillendirmede temel unsur olmuştur. Teknolojinin gelişmesi ile öneminden hiçbir şey yitirmemiş, özellikle Bilgi Teknolojisi’nin etkisi ile öğrenme, farklı boyutlar kazanarak, günümüzde daha çok platformda ve daha sık tartışılmaya başlamıştır.

Bu konferansın düzenlenmesindeki amaç; gelecek için öğrenme alanındaki yeniliklerin sunulmasına ve tartışılmasına ortam sağlamaktır. Ayrıca öğrenmenin odağında bulunan ve onun temel varlık nedeni olan insanın yaşamboyu

Robot Öğrenmesi


Derin Öğrenme


Kod Öğrenme


Bilişsel Öğrenme


Oyun Tabanlı Öğrenme


Yenilikçi Öğrenme


Oyunlaştırma


Sanal Gerçeklik


Tasarım Düşünme


Eğitimde Sayısal Uçurum


Sayısal Çağda Öğretmen Yeterlikleri


Sayısal Çağda Beklenen Öğrenci Nitelikleri


Uzaktan Eğitimde Yeşil Bilişim


Sayısal Okur-Yazarlık


Nesnelerin İnterneti (IoT)


Giyilebilir Teknolojiler


Kitlesel Çevrimiçi Açık Dersler (MOOCs)


e-Öğrenmede Kurumsal Strateji, Mevzuat, Standartlar, Akreditasyon ve Sertifikasyon


e-Öğrenmede Yeni Teknolojiler


e-Öğrenmede İçerik ve İçerik Tasarımı


e-Öğrenmenin Sosyolojik ve Psikolojik Boyutu


Online Oyunla Öğrenme


e-Öğrenme Sistemlerinin Ölçme ve Değerlendirilmesi


Moderasyon ve Sınav için e-Öğrenme Stratejisi


Sanal Sınıf Uygulamaları


e-Öğrenmede Güvenlik Sorunları ve Çözümleri


e-Devlet ve e-Öğrenme


Yükseköğretimde Uzaktan Eğitim


Mobil Öğrenme


Sosyal Medya ve e-Öğrenme


Büyük Veri


Veri Madenciliği


Bulut Tabanlı Sistemler


Dezavantajlı Gruplar


Özet Gönderme için Son Tarih

: 29 Şubat 2016


Tam Metin Gönderme için Son Tarih

: 12 Haziran 2016


Yazarlara Geri Bildirim için Son Tarih

: 17 Temmuz 2016


Düzeltilmiş Tam Metin Gönderme için Son Tarih:

31 Ağustos 2016


Konferans Tarihi:

24-26 Ekim 2016


Düzenleyen Kurumlar

İstanbul Üniversitesi

Türkiye Bilişim Vakfı

Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı


Konferansı Destekleyen Resmi Kurumlar

Kilis 7 Aralık Üniversitesi

Manisa Celal Bayar Üniversitesi

Süleyman Demirel Üniversitesi

İÜ Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi

Türkiye Özel Okullar Derneği


VI. Uluslararası “Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler” Konferansı 2016: Yeni Nesil’in organizasyonunda TÜBİTAK 2223-B Yurt İçi Bilimsel Etkinlik Düzenleme Desteği’nden faydalanılmaktadır.

http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/2223_b_2016_2_desteklenenler.pdf



Kurullar
Yürütme Kurulu
Sevinç GÜLSEÇEN, İstanbul Üniversitesi
Aydın KOLAT, Türkiye Bilişim Vakfı
Ahmet TOSUNOĞLU, Türkiye Bilişim Derneği
M. Erdal BALABAN, Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı
Onur Kurulu
Prof. Dr. Mahmut AK (İstanbul Üniversitesi Rektörü) – FL2016 Konferansı Onursal Başkanı
Prof. Dr. Halis Yunus ERSÖZ (İstanbul Üniversitesi Rektör Yardımcısı)
Prof. Dr. Ergün YOLCU (İstanbul Üniversitesi Rektör Basın Danışmanı, Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü)

Organizasyon Komitesi
Tahir ÖZGÜ, Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı
Zerrin Ayvaz REİS, İstanbul Üniversitesi
Çiğdem Selçukcan EROL, İstanbul Üniversitesi
Tarkan GÜRBÜZ, Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Murat GEZER, İstanbul Üniversitesi
Ahmet AYVALI, Türkiye Bilişim Derneği
Ahmet HANÇER, Enocta
Ayşe KULA, MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Barış ÇOBAN, Doğuş Üniversitesi
Bora ATAMAN, Doğuş Üniversitesi
Burak ŞİŞMAN, İstanbul Üniversitesi
Cemal AKTÜRK, Kilis 7 Aralık Üniversitesi
İrfan ŞİMŞEK, İstanbul Üniversitesi
Mehmet ALBAYRAK, Süleyman Demirel Üniversitesi
Mehmet GÜRSOY, Türkiye Eğitim ve Gelişim Platformu Derneği
Melih ENGİN, Uludağ Üniversitesi
Murat ATEŞ, Celal Bayar Üniversitesi
Mustafa Özhan KALAÇ, Celal Bayar Üniversitesi
Mustafa SAĞLAM, Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı
Müge ADNAN, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Seda TOLUN, İstanbul Üniversitesi

Sekreterya
Elif KARTAL, İstanbul Üniversitesi
Serra ÇELİK, İstanbul Üniversitesi
Şebnem ÖZDEMİR, İstanbul Üniversitesi
Zeki ÖZEN, İstanbul Üniversitesi
Fatma Önay KOÇOĞLU, İstanbul Üniversitesi
Mehmet Selim DERİNDERE, İstanbul Üniversitesi
Emre AKADAL, İstanbul Üniversitesi
Nimet KUYAR, İstanbul Üniversitesi
İlkim Ecem EMRE, İstanbul Üniversitesi
Elif ZEYTUN, Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı

Bilim Kurulu
Ali Aydın (İstanbul Üniversitesi)
Ali Yazıcı (Atılım Üniversitesi)
Alptekin Erkollar (Sakarya Üniversitesi)
Anca-Olga Andronic (Spiru Haret University, Romanya)
Asuman Duatepe Paksu (Pamukkale Üniversitesi)
Aydın Akan (İstanbul Üniversitesi)
Aytekin İşman (Sakarya Üniversitesi)
Burak Şişman (İstanbul Üniversitesi)
Christina Banou (Ionian University, Yunanistan)
Çiğdem Selçukcan Erol (İstanbul Üniversitesi)
Danguole Rutkauskiene (Kaunas University, of Technology, Litvanya)
Deniz Herand (Marmara Üniversitesi)
Emilia Janigova (Catholic University, Slovakya)
Emine Şenyuva (İstanbul Üniversitesi)
Eralp Altun (Ege Üniversitesi)
Erkan Çalışkan (Niğde Üniversitesi)
Eyüp Akçetin (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi)
Fahriye Altınay (Yakın Doğu Üniversitesi)
Feza Orhan (Yıldız Teknik Üniversitesi)
Gonca Telli Yamamoto (Maltepe Üniversitesi)
Gülser Acar Dondurmacı (İnternet Teknolojileri Derneği)
Gürhan Çiftçioğlu (İstanbul Üniversitesi)
Hafize Keser (Ankara Üniversitesi)
Hakan Tüzün (Hacettepe Üniversitesi)
Hedviga Palásthy (Catholic University, Slovakya)
Hulusi Gülseçen (İstanbul Üniversitesi)
Hünkar Korkmaz (Akdeniz Üniversitesi)
İnci Zaim Gökbay (İstanbul Üniversitesi)
İrfan Şimşek (İstanbul Üniversitesi)
İsmail Özmen (İstanbul Üniversitesi)
Jan Guncaga (Catholic University, Slovakya)
Janka Majherova (Catholic University, Slovakya)
Kürşat Çağıltay (Orta Doğu Teknik Üniversitesi)
Lina Yordanova (Trakia University, Bulgaristan)
M. Emin Mutlu (Anadolu Üniversitesi)
M. Erdal Balaban (Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı)
Malgorzata Pakowska (Katowice University of Economics, Polonya)
Mehmet Albayrak (Süleyman Demirel Üniversitesi)
Melih Engin (Uludağ Üniversitesi)
Murat Gezer (İstanbul Üniversitesi)
Mustafa Aksu (İstanbul Üniversitesi)
Müge Adnan (Muğla Üniversitesi)
Natalija Lepkova (Vilnius Gediminas Technical University, Litvanya)
Nazlı Arda (İstanbul Üniversitesi)
Nergiz Çağıltay (Atılım Üniversitesi)
Nurettin Şimşek (Ankara Üniversitesi)
Orhan Torkul (Sakarya Üniversitesi)
Pedro Isaias (Portuguese Open University, Portekiz)
Petros Kostagiolas (Ionian University, Yunanistan)
Piet Kommers (University of Twente, Nederlands)
Rafiq Islam (Dalhousie University, Kanada)
Razvan-Lucian Andronic (Spiru Haret University, Romanya)
Róbert Jager (Matej Bel University, Slovakya)
Robertas Damasevicius (Kaunas University of Technology, Litvanya)
Rushan Ziatdinov (Keimyung University, Güney Kore)
Seda Tolun (İstanbul Üniversitesi)
Selim Yazıcı (İstanbul Üniversitesi)
Sevinç Gülseçen (İstanbul Üniversitesi)
Sibel Aylin Uğur İşeri (İstanbul Üniversitesi)
Silvia Matusova (Catholic University, Slovakya)
Sushil K. Sharma (Ball State University, A.B.D.)
Ş. Alp Baray (İstanbul Üniversitesi)
Şeref Sağıroğlu (Gazi Üniversitesi)
Şerife Ak (Adnan Menderes Üniversitesi)
Tuncer Asunakutlu (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi)
Ufuk Çelik (Balıkesir Üniversitesi)
Uğur Demiray (Anadolu Üniversitesi)
Vaidotas Trinkünas (Vilnius Gediminas Technical University, Litvanya)
Valentina Dagiene (Vilnus Üniversitesi, Litvanya)
Viera Bednarova(Catholic Üniversitesi, Slovakya)
Yalçın Özkan (İnternet Teknolojileri Derneği)
Zehra Altınay (Yakın Doğu Üniversitesi)
Zerrin Ayvaz Reis (İstanbul Üniversitesi)
Zeynel Cebeci (Çukurova Üniversitesi)
Zuhal Tanrıkulu (Boğaziçi Üniversitesi)
Zümrüt Ecevit Satı (İstanbul Üniversitesi)


Sushil Sharma - MCOB


Prof. Dr. Sushil SHARMA (Ball State Üniversitesi, ABD)
Sushil Sharma, Ball State Üniversitesi’nde hem Dekan Yardımcısı, hem de üniversite bünyesindeki ‘Miller College of Business’ta öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. Sharma iki farklı doktora derecesine sahiptir. 10 yıldan fazla idari yöneticilik, 25 yıldan fazla ise eğitimcilik tecrübesi vardır. 2008-2012 yılları arasında Bilişim Sistemleri ve Operasyon Yönetimi Bölümü başkanlığı, 2011-2013 yılları arasında da MBA ve bazı sertifika programlarının yöneticiliğini yapmıştır.
Ball State Üniversitesi’ne katılmadan önce Hindistan Yönetim Enstitüsü’nde Doçent Doktor olarak görev yapmış, Kanada’da Waterloo Üniversitesi’nde misafir öğretim görevlisi olarak bulunmuştur. Ayrıca Hindistan Yönetim Enstitüsü’nde sayısal sistemler ve enformasyon teknoloji sistemleri grup başkanlıklarını yapmıştır.


Öncelikli araştırma alanları; bilişim sistemleri güvenliği, e-öğrenme, e-devlet, bilgisayar ortamlı iletişim, insan bilgisayar etkileşimi ve sosyal enformatiktir. Lisans ve yüksek lisans seviyesinde, veritabanı sistemleri, ERP sistemleri (SAP), elektronik ticaret, bilgisayar ve ağ güvenliği, yönetim bilişim sistemleri, sistem analizi ve tasarım, dağınık bilgi işlem sistemleri, bilgisayar ağları ve enformasyon sistemleri ile bağlantılı dersler vermiştir.
Dr. Sharma, eğitimci ve araştırmacı olarak bir çok ödüle layık görülmüştür. Birden fazla araştıma desteği almış ayrıca sayısız profesyonel başarısı olmuştur. ‘Cyber Slacking’ hakkındaki çalışması A.B.D’de birçok medya ve haber kanalı tarafından ilgi görmüş ve kendisi konuyla ilgili röportajlar vermiştir. E-öğrenme, yönetim, bilgisayar ve ağ güvenliği, ERP uygulamaları , insan bilgisayar etkileşimi gibi konularla ilgili olarak bir çok seminer, akademik konferans ve forumlara konuşmacı olarak davet edilmektedir. Ayrıca Dünya Bankası destekli projelere, firmalara ve çeşitli organizasyonlara danışman olarak destek vermiştir.
Şu anda The International Journal of E-Adoption dergisinde genel yayın müdürlüğü görevini sürdürmektedir. Birçok ulusal ve uluslararası dergide hakem ve yayın kurulu üyesi olarak görev almaktadır.


Doç. Dr. Gary GROSSMAN (Arizona State Üniversitesi, ABD)


‘School for the Future of Innovation in Society’ (SFIS) ‘de program direktörü ve Global Technology and Development (GTD) ‘da Doçent olarak görev almakta olan Dr. Grossman, Amerika Birleşik Devletleri ve yurt dışında; sosyal, eğitim, teknoloji ve istihdam ve eğitim projelerinin yönetiminde 40 yıldan fazla deneyime sahiptir. Dr. Grossman’ın 70’lerde sivil özgürlükler ve toplumsal kalkınma uygulamaları üzerindeki çalışmalar ile başlayan kariyerini 80’lerde yaptığı; Amerikan gençliğinin eğitiminde teknolojinin kullanımı ve istihdam üzerine çalışmalarıyla genişletmiştir. Dr. Grossman’ın kariyeri Ohio Devlet Üniversitesi’nde Eğitim Merkezi ve İstihdam Çalışmaları’nda yöneticilik yaptığı sırada; Ortadoğu, Orta ve Doğu Avrupa ve Güney ve Doğu Asya’da yürüttüğü başarılı uygulamalarla yurt dışına taşındı.
Dr. Grossman 1994 yılında enformasyon ve yönetim teknolojileri alanında doçent olarak Arizona Devlet Üniversitesi’ne katıldı. Burada Uluslararası Projeler Birimi’ni 1996-2001 yılları arasında yönetti. Amerika Birleşik Devletleri ve yurt dışında sosyal ve ekonomik politikalarının, ticaret, eğitim, teknoloji ve diğer alanlardaki etkilerini vurgulayan bir perspektif kullanarak, Dr. Grossman, Uluslararası Araştırmalar Birimi’ni, proje yönetimi ve eğitim, bilgi teknolojisinin özel uygulamaları ve insan kaynakları alanlarında eşsiz katkılarından dolayı tanınan bir merkez haline getirdi.
Dünya Bankası, Birleşik Devletler Hükümeti ve diğer bazı özel kuruluşların projelerinde sosyolog ve deneyimli bir yönetici olarak görev alan Dr. Grossman aynı zamanda Arizona Devlet Üniversitesi’nde; ”Küresel Teknoloji ve Gelişim” isimli, disiplinler arası ve uluslararası bir programın geliştirilmesini sağladı. Sosyal bilimler araştırmaları ile gelişmekte olan teknolojileri birleştirme olanağı sunan bu program, öğrencilerinin; küreselleşme, ticaret, sürdürülebilir kalkınma, bilgi teknolojileri, ulaşım, eğitim, ve biyoteknoloji gibi bütün ulusları etkileyen konuları araştırma imkanı yakalamalarını amaçlamaktadır. 2001 yılında öğretime başlayan bu program, 2012 yılında Arizona Devlet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Fakültesi’nde Yüksek Lisans Programı olmayı başardı. 2015’te yeni açılan Toplumsal Yeniliklerin Geleceği Fakültesi’nde yüksek lisans programı olarak okutulmaya başlandı ve Dr. Grossman program direktörü olarak görevlendirildi.


Dr. Grossman, uluslararası anlamda çalışma alanlarındaki liderliğiyle tanındı ve kariyerini ülkesinde ve yurtdışında, yüksek eğitimin, içinde bulunduğu toplumun ihtiyaçlarıyla karşılıklı çıkarları ilkesi üzerine kurdu. İki kez Fulbright bursu ile ödüllendirilen Dr. Grossman 2002-2004 yılları arasında çalışmalarına Türkiye’de, Ortadoğu Teknik Üniversitesi’yle de bağlantılı olarak devam etti.


Doç. Dr. Victor J. Friedman (Max Stern Yezreel Valley College, İsrail)
Örgütsel davranış alanında docent ve Max Stern Yezreel Valley Koleji’nde “Action Research Center for Social Justice” biriminde eş başkandır. Hayatı; bireylere, organizasyonlara ve topluluklara “action science” aracılığıyla yardım etmek, günlük hayata dair teoriler geliştirmek, deneyler yapmak ve eleştirel bakmaktır.
Profesyonel kariyerine Arapça öğrenerek ve 1970’lerde Tunus ve İsrail’de Arap-Yahudi ilişkileri ile ilgili çalışarak başlamıştır. Sonrasında kültürlerarası psikoloji ve örgütsel psikoloji çalışmıştır. 1987’de İsrail’e döndüğünden beri örgütsel psikoloji, problem çözümü, sosyal girişimcilik ve sosyal değişimlerde sanatın kullanılması konularında çalışmaktadır.
Kendisinin şu anki ilgi alanı ise sosyal alanın canlandırılması ve eğitim ve değişim için işlenebilir konseptlerdir. Global Ortadoğu Barış Kampanyası’nın komitesinde ve yoksullukla mücadele için ATD Dördüncü Dünya Hareketi’nde aktif görev almaktadır.


Destekçi Dergiler


Future Learning 2016 Konferansı kapsamında sunulan bildiriler arasından seçilen çalışmalar; kapsamı genişletilmiş/zenginleştirilmiş hali iki farklı prestijli dergide basılacaktır. Yayınların seçiminden sonra yazarlara uygun görülmüş olan dergi isimleri bildirilerek, çalışma formatlarını dergi formatına uyarlamaları istenecektir. Çalışmaları dergilerde basılmak üzere seçilen yazarlar; uygun görülen derginin yayın kurallarına göre (hakem ve editör görüşleri doğrultusunda) çalışmalarını düzenleyeceklerini taahhüt etmiş sayılırlar.
The International Journal of E-Adoption (IJEA)


IJEA    Bu, araştırma alanı e-adaptasyonu teşvik etmeye odaklanmış çift-kör hakemli ve uluslararası bir dergidir. IJEA'nın amacı hem teorik hem de pratik anlamda yayın yaparak politikayı yönlendirenlere, karar mercilerine ve iş dünyasından, endüstriden, hükümetten ve akademiden yöneticilere e-adaptasyonla ilgili yol gösterici olmaktır. IJEA, bilişim sistemleri de dahil, bilgisayar bilimleri, karar bilimleri, operasyon yönetimi, pazarlama, bilişsel psikoloji, sosyal psikoloji, stratejik yönetim ve iletişim olmak üzere bir çok farklı disiplini içerir.







İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi

  Genel eğitim, özel eğitim, eğitim felsefesi, eğitim tarihi, eğitim teknolojisi, eğitim yönetimi, karşılaştırmalı eğitim, eğitimde program geliştirme, ölçme- değerlendirme, öğretim yöntemleri, araştırma teknikleri, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, okul öncesi eğitimi, sınıf öğretmenliği eğitimi, yetişkin eğitimi, bilgisayar/ fen bilimleri/ matematik/ Türkçe/ yabancı diller (Almanca, Fransızca, İngilizce) eğitimi, sanat eğitimi konularındaki yerli ve yabancı çalışmalara yer verilmektedir.

   GLOKALde

 Glokalde  hakemli üç ayda bir yayınlanan uluslararası bir e-dergidir.
International Women Online Journal of Distance Education


    intWOJDE üç ayda bir yayınlanan hakemli, uluslararası bir e-dergidir.

İstanbul Eğitimde Yenilikçilik Dergisi
İstanbul Eğitimde Yenilikçilik Dergisi (IJINE) hakemli bir dergidir ve hakemleri makalenin içeriğine uygun olarak yazı işleri kurulu tarafından farklı üniversiteler arasından belirlenmektedir.


24-26 Ekim 2016 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Future Learning 2016 Konferansımızda bu yıl birbirinden ilginç konu başlıklarına sahip eğitimler ve atölye çalışmaları gerçekleştirilecektir.

Katılım ücretli ve kontenjan ile sınırlıdır.

Etkinlik ücretleri, konferans web sitemizden (http://futurelearning.org.tr/) ilan edilecektir. Lütfen ödeme yaparken mailin AÇIKLAMA bölümüne FL2016 – adınızı, soyadınızı ve katılmak istediğiniz etkinlik kodunu ekleyiniz.

Ücretin ödendiğini gösteren dekontu futurelearning.register@gmail.com adresine gönderiniz.

Kaydınızın gerçekleşmesi için Etkinlik Kayıt Formunu doldurmak yeterli değildir. Etkinlikler kontenjanla sınırlı olduğundan; Etkinlik Kayıt Formunu dolduran; ancak dekontlarını göndermeyen kişilerin kesin kayıtları gerçekleşmeyecektir. Kayıtlar kesinleştirilirken dekontun e-posta adresimize ulaşma sırası göz önünde bulundurulacaktır.

R Programlama Dili ile Hesaplamalar Eğitimi

WordPress ile Kişisel Web Sayfası Hazırlama Eğitimi

Raspberry Pi ile Programlamaya Hazırlık Eğitimi

Robot Yapıyoruz Atölye Çalışması

Robot Yapıyoruz Atölye Çalışması (Çocuklar için)

Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik Atölye Çalışması

Arduino’ya Giriş Atölye Çalışması

RapidMiner ile Veri Madenciliği

Etkinlik ve atölye çalışmaları için ödemelerde Kayıt sayfasında verilen hesap bilgileri dikkate alınmalıdır.

* Organizasyon ekibi gerek gördüğü takdirde programda değişiklik yapabilecektir.


Eğitim ve Atölye Çalışmaları Broşürü için tıklayınız


Türkiye’nin kalkınmasında en önemli faktör olan eğitimin çağımızda daha etkili ve yaygın olabilmesi ancak teknoloji ve internet olanaklarından yararlanmakla mümkün olabilecektir. Bu gerçekten hareket ederek eğitimde teknolojiyi kullanmakta olan okul/eğitim kurumları, STK ‘lar ve özel yazılım şirketlerinin bu yarışmaya katılmaları ve örnek olabilecek uygulamalarını sunmaları beklenmektedir. Okullarımız için de çok önemli bir saygınlık olan bu yarışma sonucunda yapılmakta olan uygulamaları “VI. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler” Konferansı’nda (http://futurelearning.org.tr/) poster olarak sergileme ve tanıtma olanakları sağlanacaktır.


İlki bu yıl gerçekleştirilen yarışma, TOVAK himayesinde her yıl devam ettirilerek eğitimde yeni örneklerin ve kaliteli uygulamaların gelişimine katkı sağlanacaktır. Verilecek ödüller maddi değerinden çok kurum ya da kişilerin iyi uygulamalarını geniş kitlelere tanıtarak onları onurlandıracak ve saygınlık kazandıracak olması bakımından önem taşıyacaktır.


“Eğitimde E-Dönüşüm Proje Yarışması – 2016” yönergesine ulaşmak için tıklayınız


Yarışma Başvuru Formuna ulaşmak için tıklayınız



Yürütme Kurulumuzdan
Prof. Dr. Sevinç Gülseçen
İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölüm Başkanı

İlk Future Learning konferansını yaptığımız 2004 yılında, uzaktan eğitim ve e-öğrenme konuları Türkiye’de Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi’nin dışındaki yüksek öğretim kurumlarında yeni yeni telaffuz edilmeye başlanmış ve bir öğretim yöntemi olarak kullanılıp kullanılamayacağı tereddütleri yaşanmaktaydı. Oysa teknoloji öyle hızlı gelişmekteydi ki, bireyleri ve toplumları aynı hızla değişen dünya koşullarına hazırlamak pek çok araştırmacı ve akademisyenin, devlet ve özel sektör kurumunun ve sivil toplum kuruluşunun gündemine oturmuştu. İstanbul Üniversitesi ve Türkiye Bilişim Derneği bu konuda da duyarlılık göstererek, uzaktan eğitim ve e-öğrenme konularında yurtıdışındaki gelişmeleri türk akademisyen ve ilgililere aktaracak ve türk akademisyen, araştırmacı ve uygulayıcıların da kendi deneyim ve araştırma sonuçlarını paylaşacakları bir platform sağlamış ve bugün artık bir marka olmuş “Future Learning” konferansları doğmuştur.
İlk konferansımızda, aslında ilköğretim kurumlarının e-öğrenmeyi uygulamada daha cesaretli olduğu ortaya çıkmıştır. Bunu doğal bir sonuç olarak kabul etmek gerekir çünkü bireyleri değişen dünya koşullarına hazırlamak ilköğretim ve öncesinden başlamalı. Bu yıl gerçekleştireceğimiz 6. Future Learning konferansımızda tam da bu durumu konu edinerek, “Yeni nesil nasıl öğreniyor, nasıl öğrenmeli?” sorularını masaya yatıracağız. Bu yıl Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı (TOVAK) da konferansı düzenleyen kurumlar arasına dahil olmuştur ve TOVAK yürütücülüğünde konferansımız kapsamında “Eğitimde E-Dönüşüm Proje Yarışması” yürütülmektedir. İkinci konferansımızdan bu yana partnerimiz olan Türkiye Bilişim Vakfı ve bu yıl aramıza katılan Toplum Hizmetleri Vakfı ile başarılı bir konferans gerçekleştireceğimize ve ülkemiz için çok faydalı sonuçlar alacağımıza yürekten inanıyorum.
Siz değerli araştırmacıları 24-26 Ekim 2016 tarihlerinde İstanbul Üniversitesi Kongre ve Kültür Merkezi’nde ağırlamaktan onur duyacağımızı bir kez daha belirtir, konferansımızda birikte olmayı diler saygılarımı sunarım.


Dr. Aydın Kolat
TBV Ankara Temsilcisi

Gelecekteki öğrenmeye ilgi duyan, merak eden, deneyimlerini paylaşmak isteyen değerli akademisyenler, özel ve kamu sektörü çalışanları, İnsan Kaynağı Bölüm sorumluları…
Bu yıl altıncısını düzenlediğimiz uluslar arası Gelecekte Öğrenme Konferansı (Future-Learning 2016) 23-26 Ekim 2016 tarihleri arasında İstanbul’da İstanbul Üniversitesi yerleşkesinde gerçekleştirilecek. Diğer yıllarda olduğu gibi, bu yıl da Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) Konferansın düzenleyicileri arasında yer alıyor..
Teknolojideki gelişmeler, buna bağlı olarak sosyal yaşantımızdaki değişiklikler, beraberinde eğitim teknolojilerinde de köklü değişikliklerin yapılmasını zorunlu hale getirdi. Bir taraftan kuşaklar arasında çatışma, diğer taraftan bilgi ve teknolojiyi iyi kullananlarla kullanamayanlar arasında ortaya çıkan sayısal bölünme, her yaşta bireyin sürekli olarak kendini geliştirmesi çözümünü ortaya çıkardı.. Güncel bilginin ömrünün 3 yıla indiği günümüzde, kendini değişime uyduramayan yöneticilerin de çalışanlarıyla problemleri artıyor, bunun sonucu da verimlilik düşüyor..
İşte tüm bu problemlere 23-26 Ekim 2016 tarihleri arasında “Gelecekte Öğrenme Konferansında” çözümler arıyor olacağız. Bir tarafta bilimsel makaleler sunulurken, diğer tarafta çeşitli panellerde konusunun uzmanları ile bu güncel sorunlarımızı tartışıp çözümler arıyor olacağız.
Konferansımız ile ilgili detaylı bilgiye www.futurelearning.org.tr adresinden erişilebilir.
Konferansımızda buluşmak ümidi ile..

Ahmet TOSUNOĞLU
TBD İstanbul Şubesi
Yönetim Kurulu Başkanı

Geleneksel eğitimin ağırlıkta olduğu günümüzde “teknoloji ve internet” eğitim ve öğretim dünyasına sunulan en önemli iki değerdir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim ve öğretimde etkin ve verimli kullanılması ve bireysel öğrenmenin mümkün hale gelmesi sanal ortamda eğitimin geleceğini belirleyecektir. Bu amaçla eğitimde teknolojiyi kullanmakta olan eğitim kurumlarını, STK, özel sektör ve kamu kurumlarını 24-26 Ekim 2016 tarihinde İstanbul’da düzenlenecek Future Learning VI. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler 2016 Konferansı’na katılmaya davet ederim.


Prof. Dr. M. Erdal BALABAN
Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı
Başkan Yardımcısı

Türkiye Bilişim Derneği ve İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü öncülüğünde ilk defa 2004 yılında başlatılan Future Learning konferansımızın, bugüne kadar Enformatik Bölümü öncülüğünde devam ettirilmesinin kıvancını yaşıyoruz. Türkiye Bilişm Derneği (TBD), Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) ve Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı (TOVAK) gibi Sivil Toplum Hizmetlerinin katkıları ve eşgüdümlü çalışmaları ile kapsamı ve hedef kitlesi genişletilmiş ve bugüne kadar sürdürülmüştür.
İlki 2004 yılında gerçekleştirilen Future Learning konferanslarımızın, geliştirilen yeni eğitim teknolojileriyle halen gündemde kalması ve bugüne kadar sürdürülebilmesi bir başarı örneği olarak gösterilebilir. Her konferansın içeriği geliştirilmiş ve konferansa katılım giderek artmıştır. Özellikle bu yılki konferansımız, yarışma, çalıştay, paneller, eğitim ve atölye çalışmaları ile daha da zenginleştirilmiştir.
Ayrıca bu yıl bir sivil toplum örgütü olarak Toplum Hizmetleri Vakfı’nın (TOVAK) da dahil olması konferansımıza ayrı bir güç kazandırmıştır. Yarışmaların, teknolojik gelişmelere hız kazandırdığına inanılmaktadır. Konferansımız bünyesinde TOVAK öncülüğünde düzenlenen Eğitimde E-Dönüşüm Proje Yarışması’nda sunulacak projeler eğitimde dönüşüme model oluşturacaktır. Yarışma bu yöndeki uygulamaların hızlanmasında ve yaygınlaşmasında önemli bir rol oynayacaktır.
Konferansın gelecekteki eğitime ve öğrenmeye katkı sağlamasını, tüm eğitim sektörüne, üniversitelere, kurumlara, ilk, orta ve lise düzeyindeki okullara yararlı olmasını diliyorum.

  • Mayıs 2010
    Cenk Yapıcı
    Uzaktan eğitim ve e-öğrenme
    Telepati
  • Haziran 2010
    Baykan Çallı
    3.Future Learning Konferansı (FL2010) İstanbul’da düzenlendi
    Telepati
  • Kasım 2012
    Uluslararası ‘Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı’ 4.kez yapılıyor
    Telepati
  • Aralık 2012
    Alper Uygun
    IV. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler ve E-Öğrenme 2012 Konferansı
    Telepati